Hakkımızda

Merkez
 
Boğaziçi Üniversitesi'ndeki Asya Çalışmaları Merkezi 2009 yılında açılmıştır ve şu anda herhangi bir Türk üniversitesinde türünün tek araştırma kurumudur. Merkezin temel amacı, Türkiye'deki Asya çalışmalarının gelişmesine katkıda bulunmak ve Türkiye ile Asya ülkeleri arasındaki araştırma ve akademik değişim ilişkilerini genişletmektir. Merkez ayrıca, Boğaziçi Üniversitesi Tarih Bölümü tarafından şu anda sunulan Çince, Japonca ve Korece dil eğitim programlarını desteklemekte, diğer Asya dillerinde de programlar sağlama olasılıklarını araştırmakta, Türkiye halkı ve Asya ülkeleri halkları arasındaki iletişim ve karşılıklı anlayışı geliştirmek için projeler gelişmektedir. Merkez aynı zamanda Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından sunulan Asya Çalışmaları Yüksek Lisans programını organize ve koordine etmektedir.
 
Merkez, Türkiye ile Asya ülkeleri arasındaki akademik bağları güçlendirmek için Boğaziçi Üniversitesi ile Asya ülkelerindeki ortak üniversiteler arasında lisansüstü öğrenci, doktora sonrası araştırmacı ve profesör değişimini aktif olarak teşvik etmektedir. Merkezin, Columbia Üniversitesi, Wheatherhead Doğu Asya Enstitüsü ve Peking Üniversitesi, Tarih Bölümü gibi Asya araştırmalarında bir dizi büyük küresel merkezle değişim programları ve karşılıklı araştırma projeleri vardır. Asya Çalışmaları Merkezi ayrıca projeler yürütmekte ve özellikle Türk-Asya değişimleri ile ilgili konularda Asya sorunları üzerine düzenli olarak konferanslar, seminerler, konferanslar ve sempozyumlar düzenlemektedir. Bu bağlamda merkez, daha geniş kitlelere ulaşmak için Türk ve uluslararası paydaşlarla işbirliği yapmaktadır. Merkez, geniş kaynak koleksiyonuyla Türkiye'deki ve yurtdışındaki üniversitelerden bursiyerler için bir referans merkezi işlevi görmekte, Asya bölgesine coğrafi olarak odaklanan iş birliklerinin zirvesine öncelik vererek, endüstri ile aktif olarak ilişkiler kurmaktadır. Ayrıca, Asya ile ilgili konularda bilgilerini genişletmek isteyen şirketlere özel tasarlanmış dersler, atölyeler ve eğitim programları sunulmaktadır.
 
Merkez, Japon / Türk ilişkileri ve modern Japonların İslam dünyası ile etkileşimi üzerine yayın yapan, dünya çapında üne sahip bir Japonya tarihçisi olan Prof. Selçuk Esenbel tarafından kurulmuştur. Akademik koordinatör olarak merkezde faaliyetlerine devam etmektedir. Merkezin şu anki yöneticisi, performans çalışmaları, sözlü tarih dahil kültür tarihi üzerine araştırmalar yapan Prof. Arzu Öztürkmen. Halen Çin ve Türkiye'de karşılaştırmalı medya çalışmaları üzerinde çalışıyor. Merkezin yönetim kurulunun dokuz üyesi, Asya menfaati de olsa farklı disiplinlerden Türk profesörlerden oluşuyor. Merkezin araştırmacıları, benzer şekilde farklı disiplinlerden gelen ancak hepsi Asya'ya odaklanan ve en az bir Asya dilinde yeterliliği olan doktora öğrencilerini içeriyor.
 
Merkez, araştırma konularını İstanbul'da sürdüren Kore, İsveç, Brezilya, Japonya ve Çin'den geniş bir ziyaretçi araştırmacı ağına sahiptir.
 
Üniversite
 
1863 yılında Amerika Birleşik Devletleri dışında kurulan ilk Amerikan yüksek öğretim kurumu olan Robert Kolej'in halef kurumu olan Boğaziçi Üniversitesi, Türkiye'nin en prestijli devlet üniversitelerinden biridir. Üçü İstanbul'un Avrupa yakasında Boğaz'a bakan altı kampüsü ile üniversitenin dört fakültesi (Sanat ve Bilim, İktisadi ve İdari Bilimler, Eğitim, Mühendislik) ve iki okul (Uygulamalı Bilimler, Yabancı Diller) olmak üzere toplam 28 bölümde lisans derecesinde eğitim olanağı bulunmaktadır. Yüksek lisans derecesi sunan altı enstitü (Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri ve Mühendislik, Modern Türk Tarihi, Biyomedikal Mühendisliği, Çevre Bilimleri, Rasathane/Deprem Araştırmaları) ve on yedi araştırma merkezi aracılığıyla lisansüstü eğitim mevcuttur. Üniversitede eğitim dili İngilizcedir.
 
Boğaziçi Üniversitesi 900'ü aşkın akademik personeli, 9.500 lisans ve 2.800 yüksek lisans öğrencisiyle eleştirel düşünebilen bireyler yetiştirme, Türkiye'deki bilimsel ufku genişletme ve Türk toplumu içinde bilim, sanat ve kültürün kurumsallaşmasına katkıda bulunma misyonunu sürdürürken; aynı zamanda evrensel bilgi üretmek ve eleştirel düşünceye, bilime ve teknolojiye katkıda bulunmak ve insanlığa hizmet etmek amacını taşımaktadır.